FORUMUL CASJ BRASOV

ANUNTURI GENERALE pentru TOTI FURNIZORII => ANUNTURI => Subiect creat de: ADMIN din Aprile 08, 2020, 03:40:29 pm



Titlul: ÎN ATENȚIA FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE _Comunicat HG 252
Scris de: ADMIN din Aprile 08, 2020, 03:40:29 pm
   În aplicarea prevederilor HG nr. 252/2020 privind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României, facem următoarele precizări:  


    Art 10 alin. (2) “Biletele de trimitere pentru efectuarea investigațiilor medicale paraclinice necesare monitorizării pacienților diagnosticați cu COVID-19, după externarea din spital, în regim ambulatoriu, vor avea evidențiat faptul că investigațiile sunt recomandate pentru “monitorizare pacient COVID-19”.

   Pentru aplicarea prevederii mai sus menționate, în nomenclatorul ICD10 a fost introdusă poziția cu codul  “MONITORIZARE COVID”,  prin urmare veți prelua în aplicații noile versiuni de nomenclatoare.

   Furnizorii de servicii medicale spitalicești vor emite biletul de trimitere introducând la „diagnosticul principal” diagnosticul cu descrierea “monitorizare pacient COVID-19”, iar furnizorii de servicii paraclinice, la rândul lor, vor introduce acest diagnostic în detaliile biletului de trimitere, la raportarea serviciilor efectuate.


    Art. 12 alin. (2) “Pe perioada stării de urgență, consultațiile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, respectiv în pachetul minimal de servicii medicale, pot fi acordate și la distanță, acestea putând fi acordate atăt de către medicii de familie cât și de medicii de specialitate din ambulatoriul clinic și pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultații/oră”.

   Pentru aplicarea prevederii mai sus menționate, precizăm că toți furnizorii de servicii medicale în ambulatoriul clinic vor introduce consultațiile fără bilet de trimitere la modul de prezentare cu codul 12 și descrierea “TELEMEDICINĂ”.

  
   De asemenea, pe perioada stării de urgență, furnizorii de servicii medicale vor ignora eventualele atenționări/erori de validare/ nevalidare cu cardul, transmitere în 72 ore sau depășire 4 consultații pe oră (fără a depăși 8 consutații pe oră), pe care le vor întâlni în aplicațiile proprii, deoarece aceste validări se vor face conform HG 252/2020 în momenul procesării raportării la CAS.


CONDUCEREA CAS BRASOV