FORUMUL CASJ BRASOV

Certificate Digitale - Furnizori => Anunturi => Subiect creat de: ADMIN din Februarie 02, 2011, 05:06:29 pm



Titlul: Modalitatea de furnizare a datelor din certificatul digital, către CASJ Brasov
Scris de: ADMIN din Februarie 02, 2011, 05:06:29 pm
În baza Ordinului nr. 974 din 30.11.2010 si a Ordinului nr. 1047 din 15.12.2010 toti furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale au obligatia ca începand cu 01.04.2011 să utilizeze  un certificat digital calificat extins, emis de o autoritate de certificare acreditată, în vederea utilizării functionalitatilor aplicatiei desktop SIUI 2.0 sau a altor aplicatii desktop realizate pe baza specificatiilor CNAS de interfatare cu SIUI CJAS prin utilizarea serviciului on-line.
   Astfel:
   -  Obligatia CASJ Brasov este de a introduce si valida datele aferente acestor certificate digitale în aplicatia SIUI CJAS centralizat.
   -   Obligatia furnizorilor este de a transmite către CASJ Brasov datele aferente acestor certificate digitale si de  a activa aplicatia desktop prin completarea seriei de licenta, serie de licenta care a fost furnizată de către CASJ Brasov.
  
In acest sens va comunicam:

   A. Modalitatea de furnizare de către furnizorii de servicii medicale, farmaceutice si dispozitive medicale a datelor din certificatul digital calificat extins  în vederea introducerii acestora de  CASJ Brasov  în SIUI CJAS.  

   1.  În atasament este postat un document tipizat (format Word), denumit “CERERE PENTRU UTILIZAREA UNUI CERTIFICAT DIGITAL CALIFICAT”, care contine mai multe campuri editabile;
   2.  Se vor completa câmpurile editabile in principal date de identificare, respectiv datele certificatului digital (număr serial si autoritatea emitentă), identic cu cele înscrise în certificatul digital,  după care se va tipari acest document, în doua exemplare, semnate si stampilate;
   3. Documentul mentionat mai sus, in "format hartie", semnat si stampilat, în doua exemplare, va fi depus de catre toti furnizorii la departamentele de specialitate;
   4. Furnizorii de servicii medicale, farmaceutice si dispozitive medicale vor primi un e-mail de confirmare  a introducerii datelor furnizate pe adresa de e-mail precizată în documentul tipizat de mai sus;
   5. Furnizorii de servicii medicale, farmaceutice si dispozitive medicale care nu se vor putea conecta online la SIUI CJAS folosind certificatul digital extins, pot cere suport pe e-mail la adresa c a c e r t@c a s b v.r o;  
   6. După realizarea cu succes a legăturii serviciului on-line desktop la SIUI CJAS, se vor putea folosi functionalitatile aplicatiei desktop SIUI 2.0 prin utilizarea serviciului on-line(vezi NOTĂ) si orice acces la vechile aplicatii furnizate de CJAS Brasov va fi blocat (aplicatia de descarcare PERSONALIZĂRI), respectiv raportările lunare transmise prin FileZilla nu se vor mai prelucra;

NOTA: Functionalitatile aplicatiei desktop SIUI 2.0 prin utilizarea serviciului on-line sunt:
- functionalitatile de prevalidare a serviciilor si a calitatii de  asigurat ceea ce duce la  reducerea până la eliminare a riscului de a  efectua servicii care ulterior ar fi refuzate de către CJAS;
- primirea feedback-ului obtinut în urma raportării on-line;
- corectarea si retrimitea raportării finale on-line;
- primirea on-line a decontului generat din SIUI;
- sincronizarea on-line a fisierului de personalizare si nomenclatoare.

   Certificatul digital se instalează local pe sistemul de calcul după indicatiile autoritatii emitente a certificatului digital extins;

   B. Modalitatea de  activare a aplicatiei desktop SIUI 2.0 de către furnizorii de servicii medicale, farmaceutice si dispozitive  medicale prin completarea seriei de licenta, serie de licenta care a fost furnizată de către CASJ Brasov  
   Atentie!
          Pentru a se activa aplicatia desktop este obligatoriu necesar ca înainte de această operatiune să va conectati la Internet si sa introduceti tokenul ( este stick-ul USB primit de la furnizorul de semnătură digitala) în portul USB al calculatorului
   -   Se accesează meniul Administrare/Activare;
   -   Se bifează Reactivare bază de date curentă apoi se apasă butonul Inainte
   -   Se completează seria de licenta formată din 4 grupe de caractere, apoi se selectează Casa de asigurări  si se apasă butonul Înainte  ( Obs. Dacă seria de licenta este deja introdusă  se apasă  numai butonul Înainte)
                
   C. Modalitatea de conectare online a aplicatiei desktop
        -  Conectarea online a desktop-ului se realizează numai în urma adăugării certificatului în aplicatia SIUI CJAS (primirii  e-mailului de confirmare  a introducerii datelor furnizate pe adresa de e-mail precizată în documentul tipizat - conform descrierii de la pct. A);
-   Realizarea cu succes a legăturii serviciului online desktop SIUI 2.0 se evidentiaza prin aparitia în bara de stare a semaforului online în momentul apelării acestuia cu dublu click.