Titlul: Validarea in PIAS a serviciilor, medicam. si disp.med. in starea de urgenta Scris de: Cristina Brătucu-Ion din Aprile 03, 2020, 09:06:35 am Potrivit dispozițiilor art. 5 din HG nr. 252/ 2020 privind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătă_[LIPSA]_ii pe perioada instituirii stării de urgen_[LIPSA]_ă pe teritoriul României, pe perioada stării de urgen_[LIPSA]_ă.
a) serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare _[LIPSA]_i dispozitivele medicale, tehnologiile _[LIPSA]_i dispozitivele asistive se acordă _[LIPSA]_i se validează fără a fi necesară utilizarea cardului na_[LIPSA]_ional de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art. 223 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătă_[LIPSA]_ii, republicată, cu modificările _[LIPSA]_i completările ulterioare; b) pentru serviciile medicale _[LIPSA]_i îngrijirile la domiciliu, precum _[LIPSA]_i dispozitivele medicale, tehnologiile _[LIPSA]_i dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line, nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate. Aplicarea acestor prevederi se va face prin ridicarea validărilor de semnare cu cardul și de raportare la 72 de ore, la procesarea raportării lunare. În momentul introducerii serviciilor medicale în PIAS, deoarece validarea este activă, serviciile nu se vor vedea ca find validate, având mesaje de atenționare/ eroare de tipul: “Serviciul nu a fost semnat cu cardul”, sau “Serviciul nu a fost raportat în 72 de ore”. Aceste mesaje vor fi ignorate de către furnizori, urmând ca la trimiterea și procesarea raportării să fie acceptate la decontare. CONDUCEREA CAS BRASOV |